Friday, October 14, 2011

Grydebrød




Jeg havde helt glemt, hvor godt grydebrødet er! Hvordan kan man dog glemme det?! Det har den mest fantastiske krumme og skorpe - og lyden af skorpen, når du trykker på det! Selv hvis jeg kun fik lov til at høre brødet, ville jeg stadig bage det, bare for at høre den lyd. Uhmmm...
Hvis du ikke har prøvet at bage et brød i en gryde for, så er det bare med at komme igang. Det er så simpelt at lave og det bliver så fantastisk godt. Jeg er igang med at prøve forskellige typer mel, og kan indtil videre specielt godt li kombinationen mellem grahamsmel og speltmel. Giver en dejlig nøddeagtig smag, og giver brødet en flot farve. Billederne viser dog et almindeligt hvede brød.
Jeg bruger en stålgryde til at bage det i, hvilket fungerer godt, så man behøver ikke at skulle investere i en støbejernsgryde, hvis man ikke har en. En billig gryde fra føtex eller ikea gør jobbet godt. Det vigtigste er blot at håndtagene også kan tåle at komme en i ovnen.







No comments:

Post a Comment